Mikronawigacja wewnątrzbudynkowa
– Case study
SYSTEM INNERWEB
Zakłady sektora przemysłowego często są umiejscowione na dużym obszarze, posiadając wiele magazynów i dróg wewnętrznych. Wydaje się to niemożliwe, aby na bieżąco nadzorować wszystkie prace na terenie takiego obiektu. Jak jedna osoba, znajdująca się w jednym położeniu, może kontrolować wiele procesów, które zachodzą na terenie całego zakładu w tym samym czasie? Z takim wyzwaniem mierzył się nasz Klient – Grupa Azoty S.A. – jeden z liderów w branży nawozowo-chemicznej w skali europejskiej i jednocześnie największy koncern chemiczny w Polsce.
Wyzwanie
Codziennie na terenie zakładu Grupy Azoty około 260 pojazdów odbiera materiały z kilkunastu różnych magazynów. Niejednokrotnie problem sprawiało skierowanie tych transportów do odpowiednich miejsc w celu załadunku. Dostawcy często gubili się i nie byli w stanie bezpośrednio traöć do danego magazynu, co wydłużało cały proces. Ponadto kierowcy robili przestoje w różnych miejscach na terenie zakładu, co generowało niepotrzebne ryzyko.
Do 260 dostawców dziennie na terenie magazynów
Problem z dotarciem do celu, błądzenie
Postoje na terenie zakładu, generujące ryzyko
Przebieg procesu
W odpowiedzi na potrzeby Klienta zainstalowaliśmy ponad 300 radiolatarni (iBeacon) na obszarze ponad 10 km dróg na terenie zakładu. Przeprowadziliśmy także szkolenie dla pracowników ochrony, które trwało jedynie 20 minut.
Rozwiązanie
Zaproponowaliśmy rozwiązanie oparte o funkcję mikonawigacji i w tym celu przeprowadziliśmy test. Pracownicy ochrony przekazali dostawcom telefony z aplikacją mobilną InnerWeb, w której zaznaczyli im na mapie dokąd mają zmierzać. Kierowcy bez problemu traöli do wyznaczonego magazynu, unikając zbędnego błądzenia. Co więcej ochroniarze, jak i pozostałe osoby monitorujące procesy w zakładzie pozyskały większą kontrolę nad tym co się dzieje. Informacje o tym jak długo trwa ten proces oraz gdzie znajdują się dostawcy były w zasięgu ręki w aplikacji. Zebrane wartościowe dane mogły posłużyć do zoptymalizowania tych codziennych czynności w firmie.
Wiedza na temat przebiegu procesu pozwoli wyeliminować postoje na terenie zakładu oraz inne sytuacje stwarzające ryzyko. Ta funkcjonalność znalazłaby zastosowanie także podczas ewakuacji, bo dzięki temu posiadalibyśmy informacje o lokalizacji tych osób.
Przedstawiona koncepcja spotkała się z dużym zainteresowaniem Klienta, który zaproponował również dodatkowe rozszerzenia, nad którymi aktualnie pracujemy
Korzyści
- Nawigacja pojazdów na trasach wewnątrz zakładu
- Szybka lokalizacja dostawców wjeżdżających na teren zakładu
- Eliminacja nadużyć pracowników i dostawców
- Stały nadzór nad zachodzącymi procesami - uzyskanie informacji o tym, gdzie znajdują się kierowcy, jak długo trwa załadunek
- Gromadzenie tysięcy strumieni danych w jednym miejscu, które mogą posłużyć do analizy i wprowadzenia wdrożeń w celu optymalizacji procesów.