Obchody cykliczne – Case study
SYSTEM INNERWEB
Przedsiębiorstwa skupione na rozwoju, dla których istotna jest poprawa wydajności firmy i wdrażanie rozwiązań optymalizujących koszty, potrzebują stałej kontroli procesów, aby w porę móc reagować na zachodzące zmiany i interweniować na czas.
Wyzwanie
Nasz Klient Grupa Azoty S.A., który jest liderem w branży nawozowo-chemicznej na tle całej Europy, każdego dnia prowadzi nawet setki prac niebezpiecznych. Codziennie mistrzowie zmiany wykonują po 2 cykliczne obchody w strefach wybuchowych, gdzie istnieje bardzo wysokie ryzyko powstania awarii.
W sytuacji, gdy usterka nie zostanie znaleziona na czas, wówczas trzeba organizować przyjazd specjalistycznych firm, które są w stanie usunąć awarię. To generuje duże koszty i wpływa na przestój prac.
Konieczność wykonywania 2 obchodów na zmianę
Wysokie ryzyko powstania awarii maszyn
Wysoki koszt przestojów i naprawy maszyn
Przebieg procesu
W odpowiedzi na zmagania przedsiębiorstwa zainstalowaliśmy 10 radiolatarni na konkretnym obszarze hali. Przeprowadziliśmy szkolenie z mistrzami odpowiedzialnymi za obchody, które zajęło nam zaledwie 20 minut. Już pierwszego dnia przeszkolony zespół był gotowy do pracy z aplikacją InnerWeb i rozpoczął realizację obchodów w nowej zautomatyzowanej formule.
Rozwiązanie
Aplikacja InnerWeb, uwzględniając konieczność usprawnienia organizacji pracy, skutecznie automatyzuje proces przebiegu obchodów.
Dzięki niej komunikacja w zakresie zgłaszanych usterek i awarii jest zdecydowanie łatwiejsza i szybsza. Kiedy mistrz, wykonując obchód, dostrzeże usterkę na instalacji, pozostając w tym samym miejscu, może zgłosić ten problem poprzez aplikację do wskazanego zespołu. To zdecydowanie wpływa na czas reakcji, dzięki czemu minimalizujemy wysokość ewentualnych kosztów powstających w sytuacji przestoju maszyn oraz ich naprawy.
Możliwość natychmiastowego zgłaszania usterek i awarii danego urządzenia odbywa się wraz z załączeniem dokumentacji fotograöcznej. Bez konieczności przemieszczania się i wykonywania połączeń telefonicznych bezzwłocznie można przesłać szczegółowe informacje do wybranych osób. Dzięki temu zostaje także skrócony czas trwania ewentualnych przestojów, a komunikacja jest sprawniejsza i bardziej efektywna.
W sytuacji, gdy pracownik potrzebuje uzyskać dokumentację techniczną danego urządzenia, wystarczy, że zeskanuje kod QR naklejony na nim lub będzie w jego pobliżu. Wówczas uzyska pełne informacje na temat tej maszyny. Ta funkcja może usprawnić i przyspieszyć obchód, jak i proces zgłaszania awarii i wzywania specjalistów do naprawy, którzy od ręki mają dostęp do danych technicznych i historii maszyny.
Co więcej, system uruchamia alarm, w sytuacji gdy zostanie pominięty obchód, zatem ryzyko pominięcia tego ważnego procesu w ciągu dnia jest znikome.
Aplikacja zawiera również wszystkie dokumenty, dotyczące maszyn i sprzętu. Stojąc przy konkretnym urządzeniu, można uzyskać wszelkie informacje na jego temat, bez przemieszczania się i mozolnego poszukiwania ich, co w dużej mierze wpływa na oszczędność czasu.
Te funkcjonalności aplikacji w znaczącym stopniu przyspieszają i usprawniają przekazywanie komunikatów, jak i czas reakcji na
nie, co önalnie skraca trwanie ewentualnych przestojów. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko powstania awarii i minimalizujemy koszty, jakie generują przestoje oraz naprawy.
Korzyści
- Zmniejszone ryzyko wystąpienia awarii maszyn
- Skracanie czasu ewentualnych przestojów
- Zmniejszenie kosztów generowanych przez naprawy i przestoje
- Oszczędność czasu przy przekazywaniu informacji o awariach i pozyskiwaniu danych na temat maszyn
- Automatyczny zapis i gromadzenie danych przydatnych do obliczenia rentowności czy efektywności maszyn.